XI MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA SADOWNICZA "Jagodowe trendy" 13.02.-14.02.2015r. Powiatowe Centrum Sportu i Rekreacji przy Zespole Szkół Nr 3
ul. Słowackiego 7
Kraśnik
Kampania "Jedz witaminy i wracaj do zdrowia" wywołała wzrost popytu na owoce i warzywa
Zwiększenie świadomości o zdrowotnych walorach owoców i warzyw, wyrobienie zdrowych nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży oraz wzrost krajowego popytu na te produkty - to efekty zakończonej właśnie kampanii "Jedz witaminy i wracaj do zdrowia".
7. Konferencja Odmianowa
Mirosław Maliszewski podczas tegorocznej Konferencji Odmianowej w Nowej Wsi uświadamiał słuchaczom, że skoncentrowani na rynku rosyjskim tracimy z oczu inne, równie ważne. Drugim po Rosji importerem jabłek są Niemcy – a na tym sąsiedzkim rynku przegrywamy z innymi graczami.
Targi Sadownictwa i Warzywnictwa - TSW 2015
Już po raz piąty producenci owoców i warzyw będą mieli okazję spotkać się na Targach Sadownictwa i Warzywnictwa - TSW 2015, które odbędą się w dniach 19-20 lutego 2015 roku (czwartek i piątek) jak co roku na terenie centrum targowego Expo XXI, przy ulicy I. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.
Syngenta chce wesprzeć producentów jabłek w spełnieniu wymogów niemieckich sieci handlowych
Od 2015 roku firma Syngenta, jeden z liderów rynku środków ochrony roślin i nasion, chce uruchomić w Polsce program "Fruit Quality Contract", który ma pomóc eksporterom jabłek w spełnieniu wymogów zagranicznych sieci handlowych pod kątem pozostałości środków ochrony w owocach. W tym chce nawiązać współpracę z kilkunastoma grupami producentów owoców.
Prawdziwą skalę strat z powodu embarga poznamy za 2-3 lata
Choć od wprowadzenia przez Rosję embarga na żywność m.in. z Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych minęło już kilka miesięcy, realną skalę strat polskich firm z tego powodu poznamy dopiero za 2-3 lata. Wyznacznikiem oddziaływania embarga na naszych producentów będzie m.in. liczba bankructw - czytamy w "Pulsie Biznesu".
Kampania promocyjna "Europejskie Jabłka Dwukolorowe"
Chiny odkrywają jabłka z Europy - ruszyła kampania "Europejskie Jabłka Dwukolorowe” organizowana przez Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” oraz Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. W pierwszym roku trwania przewidzianej na lata 2014-2017 kampanii organizatorzy zapraszają do odkrywania jednego z największych skarbów Europy, jakim są jabłka.
Szef KUPS: Cena soku zagęszczonego z jabłek jest dramatycznie niska
- Sytuacja na rynku przetwórstwa jabłek nie jest dobra. Na przestrzeni kilku miesięcy cena soku zagęszczonego z jabłek spadła niemal o połowę. Jeszcze na początku 2014 r. sprzedawaliśmy ten sok po 1,10 Euro/kg, w październiku cena osiągnęła dno 0,57 - 0,60 Euro/kg, a obecnie wzrosła do 0,65 - 0,700,6 Euro/kg. To jest dramatyczna cena i ona odzwierciedla to co dzieje się również w skupie jabłek - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Julian Pawlak, prezes zarządu Krajowej Unii Producentów Soków.
Międzynarodowa kampania „Europejskich Jabłek Dwukolorowych”
Dom mediowy Infinity Media wystartował z działaniami informacyjno-promocyjnymi kampanii „Europejskich Jabłek Dwukolorowych”, w której odpowiada za kompleksową obsługę medialną projektu oraz logistykę okołotargową w Chińskiej Republice Ludowej oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Na embargo ucierpią wszyscy przedsiębiorcy z branży ogrodniczej
Na skutek embarga i wzrostu konkurencji na rynku cena jabłek stanowi dziś jedną trzecią stawek uzyskiwanych w ubiegłym roku. Skutki nadwyżek owoców będą odczuwalne głównie zimą i to nie tylko dla sadowników, lecz także producentów nawozów czy środków ochrony roślin. Zdobywanie nowych rynków zbytu, np. Skandynawii, Afryki Płn. czy Emiratów Arabskich, jest dla polskich producentów bardzo kosztowne – nie tylko ze względu na koszty transportu, lecz także konieczność zainwestowania w nowe odmiany owoców.
Polskie jabłka w Singapurze
Minister rolnictwa i rozwoju wsi Marek Sawicki, po porannej rozmowie telefonicznej z ambasadorem RP w Singapurze Zenonem Kosiniak-Kamyszem, dementuje wcześniejsze doniesienia o nieprawidłowościach w dostawie polskich jabłek na rynek singapurski.
Spożycie jabłek w Rosji spadnie w tym sezonie o 10 proc.
USDA prognozuje, że łączne spożycie jabłek w Rosji w sezonie 2014/2015 wyniesie 1850 tys. ton tj. o 10 proc. mniej niż w sezonie poprzednim. Główną przyczyną spadku będzie mniejsza ilość jabłek dostępnych na rynku rosyjskim. Z uwagi na wprowadzone embargo, import tych owoców do Federacji może być o 20-30 proc. mniejszy niż w sezonie poprzednim wynosząc ok. 900 tys. t. - podali analitycy Banku BGŻ.